Foodmonitor.hu - Nézd meg, mit (v)eszel!
A Foodmonitor.hu blogot azért írjuk, hogy segítsünk neked, a tudatos élelmiszer-vásárlónak és tudatos élelmiszer-fogyasztónak, eligazodni az élelmiszerek sokszínű választékában.
Ha feliratkozol a napi hírlevelünkre és megírod nekünk, melyik élelmiszer a kedvenced, az egyik tesztanyagot ingyen megküldjük neked.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2020. január 8., szerda

Az Amazon már megtalálta a megoldást, a magyar élelmiszerláncok még nem

Az online shopokban a fogyasztók igénye és egyúttal joga, hogy az élelmiszerekről megkapják ugyanazokat a termékinformációkat, melyek a hagyományos bolti vásárlásnál a rendelkezésükre állnak. 

Az interneten egyszerűen teljesíthető lenne ez az elvárás. Úgy tűnik azonban, hogy a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi láncok online üzleteiben még nem sikerült a megoldást megtalálni.

Pedig vannak nemzetközi példák, melyeket érdemes átvenni. Az Amazon úgy értékesíti az élelmiszereket, hogy a csomagolást minden oldalról lefényképezik nagy felbontásban. Aminek köszönhetően azok könnyen nagyíthatók és a legkisebb betűk olvasását is egyszerűvé teszik.

A részletes termékfotók helyett az Auchan és a Tesco is minden termék szöveges adatlapja alá figyelemfelhívást tesz közzé.

Az Auchan webshopjában leírtak a gyakorlatban nem megvalósíthatók és ellentmondanak a fogyasztók tájékoztatása alapvetéseinek. A részleteket lásd lejjebb. 
Hiszen a termék kosárba helyezése előtt kell minden információt elérhetővé tenni a vásárló részére.
Másrészt képzeljük el a helyzetet, amikor a futár áll az ajtóban, egyenként átadja az árut és türelmesen megvárja, amíg a vevő elolvassa a csomagoláson a termékinformációkat...

"Kérjük, hogy a termékek átvételekor minden esetben olvassa el a terméken található címkét és ne kizárólag azon információkra hagyatkozzon, amelyek a weboldalon találhatóak. Az Auchan Magyarország Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a termékinformációk minden igényt kielégítően pontosak legyenek, azonban az élelmiszer termékekkel kapcsolatos információk folyamatosan változnak, így az összetevők, a tápanyagértékek és allergén összetevők is."

A Tesco pedig felszólítja az online vásárlóit, hogy minden esetben olvassák el vásárlás előtt a termékcímkét. Azonban a címkét nem teszik elérhetővé a webshopban. A webshopjukban az alábbi szöveg olvasható.

"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a termékinformációk pontosak legyenek, azonban az élelmiszertermékek folyamatosan változnak, így az összetevők, a tápanyagértékek, a dietetikai és allergén összetevők is.
Minden esetben olvassa el a terméken található címkét és ne hagyatkozzon kizárólag azon információkra, amelyek a weboldalon találhatóak."

A Spar Online Shopban és a G-Roby Online Szupermarketben mindenoldali-termékfotók szintén nem állnak rendelkezésre. A figyelmeztető szöveg is hiányzik.


Termékfotók címkékkel az Amazon.de portálon