Foodmonitor.hu - Nézd meg, mit (v)eszel!
A Foodmonitor.hu blogot azért írjuk, hogy segítsünk neked, a tudatos élelmiszer-vásárlónak és tudatos élelmiszer-fogyasztónak, eligazodni az élelmiszerek sokszínű választékában.
Ha feliratkozol a napi hírlevelünkre és megírod nekünk, melyik élelmiszer a kedvenced, az egyik tesztanyagot ingyen megküldjük neked.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2020. január 27., hétfő

Módosítani kell az asztalivíz csomagolását?

Egyedi rendelet szabályozza, hogy a különböző vizeket milyen módon lehet palackozni és forgalomba hozni. Az alábbi linkre kattintva olvasható az ide vonatkozó jogszabálynak a teljes szövege. 

65/2004. (IV. 27.) FVM-ESzCsM-GKM együttes rendelet a természetes ásványvíz, a forrásvíz, az ivóvíz, az ásványi anyaggal dúsított ivóvíz és az ízesített víz palackozásának és forgalomba hozatalának szabályairól. 

Egy előző bejegyzésünkben foglalkoztunk azzal, hogy a Smartwater asztalivíz az üzletekben és a webshopokban általában rossz kategóriákban van elhelyezve.

Hogyan fordulhat ez elő? 

Ha a Smartwater csomagolásának grafikáját és formáját, anyagát megnézzük, azt látjuk, hogy az megegyezik az ásványvizekével. Így fordulhat elő, hogy maguk a kereskedők is a terméket az ásványvizekhez sorolják. A gyártó a márka kommunikációjával pedig nem segíti a tévedéseket elkerülni.

A rendelet témánkhoz kapcsolódó része kimondja, hogy

"Tilos jelölésként, illetve a reklámokban olyan megnevezések, védjegyek, kereskedelmi nevek, márkanevek, illusztrációk, egyéb emblémák vagy más jelölések használata, amelyek alapján a dúsított, ízesített, vagy dúsított és ízesített víz összetéveszthető a természetes ásványvízzel vagy a forrásvízzel."

Véleményünk szerint a csomagolás grafikája és a csomagolás formája, anyaga a jelölések közé sorolható. Ezért ha az megtévesztő, akkor a gyártónak meg kell változtatnia. Most a Smartwater esetében van erre szükség.